سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس حق رفتار کند، خلق به سوی او روی خواهند آورد . [امام علی علیه السلام]

آموزش کامل گیتار پاپ کلیک کنید

 

آموزش کامل گیتار پاپ کلیک کنید

 

آموزش کامل گیتار پاپ کلیک کنید

 


 


آموزش های مهم گیتار کلیک کنید


آموزش مقدماتی گیتار کلیک کنید


آموزش گیتار پاپ کلیک کنید


آموزش گیتار فلامنکو کلیک کنید


آموزش آکورد گیتار ( آکورد آهنگ) کلیک کنید


فیلم های آموزشی گیتار کلیک کنید


دانلود کتاب آموزش گیتار کلیک کنید


آموزش نت خوانی گیتار ، دانلود نت گیتار کلیک کنید

 
یکشنبه 94 اردیبهشت 6 , ساعت 5:42 عصر

بهترین دمای محیط برای نگهداری گیتار 18 تا 24 درجه سانتیگراد است. بنابراین سعی کنید دمای اتاقی که گیتارتان در آن قرار دارد در همین بازه حرارتی باشد، هوای زیر 10 درجه و بالای 30 درجه می تواند خطرات جدی برای ساز شما داشته باشد و باعث ترک و تاب برداشتنش گردد و صدای گیتارتان را از حالت استاندارد خارج کند. همچنین گیتارتان را از منابع گرمایشی و سرمایشی مثل بخاری، اجاق گاز و کولر دور کنید. 

رطوبت مناسب برای نگهداری گیتار بین 45% تا 55% می باشد. در محیط خشک (زیر 40% رطوبت) باعث انقباض و احتمالا ترک برداشتن گیتار می شود. در این محیط صدای گیتار نیز کمی تیزتر و خش دارتر می شود. از آن طرف در رطوبت بیشتر از 60% هم احتمال بادکردن و موج دار شدن چوب گیتار بیشتر می شود و ممکن است درزهای گیتار نیز شکننده تر گردند. همچنین در محیط بیش از حد مرطوب صدای گیتار خفه و گرفته می شود. برای جلوگیری از باد کردن چوب گیتار پیشنهاد می شود آن را دور از منابع رطوبت مثل دریا، استخر، حوض و حمام قرار دهید.

با تهیه دستگاه رطوبت سنج، شما می توانید رطوبت اتاقی را که در آن گیتار قرار دارد، اندازه بگیرید. اگر محیط بیش از حد خشک است، می توانید با استفاده از دستگاه رطوبت ساز خانگی رطوبت اتاق را افزایش دهید. اگر هم رطوبت زیاد است می توانید رطوبت گیرهای موجود در بازار (پودرهای سیلیکاژل) را تهیه کنید، آنها را داخل گیتار یا هاردکیس (که به شدت تهیه آن را توصیه می کنیم) قرار دهید و از میزان رطوبت بکاهید. توجه داشته باشید گیتار را نباید زیاد به دستگاه رطوبت ساز نزدیک کنید سعی کنید این دستگاه را دور از گیتار قرار دهید.

تمیز کردن گیتار

 

ساده ترین راه حفظ و نگهداری گیتار، تمیز کردن مداوم آن است.  گرد و غبار، جزئی از محیط زندگی شماست و شاید براحتی بتوانید گرد و غبار را از روی گیتار از بین ببرید اما مشکل از آنجایی شروع می شود که این گرد و غبار با چربی و عرق بدن آمیخته می شود و به بدنه یا سیم گیتار می چسبد.

زمانیکه با انگشتان دستتان آکورد می گیرید یا ملودی می نوازید، چربی و عرق پوستتان به سیم انتقال پیدا می کند و در بلند مدت باعث فرسودگی و زنگ زدگی سیم های فلزی می شود. همچنین این عرق و چربی از سیم ها به صفحه انگشت گذاری (فرت بورد) نفوذ می کند، بنابراین توصیه می شود بعد از هرجلسه تمرین سیم های گیتار را تمیز کنید.

 بهترین ابزار برای تمیز کردن گیتار پارچه نخی نرم و خشک می باشد. (به هیچ عنوان از مواد شوینده، آب و الکل استفاده نکنید)

پارچه را بین انگشت اشاره و شست قرار داده (مانند شکل بالا) و در طول سیم شروع به حرکت رفت و برگشت کنید تا جرم های روی سیم کاملا پاک شود . 

گیتار دارای یک پوشش لاک الکلی است که این پوشش از گیتار محافظت نموده آن را براق و شفاف می کند که به آن Finish گیتار می گوییم. وقتی گرد و غبار و جرم را از روی فینیش گیتار پاک می کنیم، گیتار سالها براق و شفاف باقی می ماند.

 برای تمیز کردن سایر قسمتهای گیتار از جمله صفحه صدا (روی گیتار)، پشت و بغل گیتار نیز می توانید از پارچه نخی و نرم استفاده نمایید. البته جهت عبور از سیم ها و پاک کردن جرم های زیر آنها (روی بدنه و صفحه انگشت گذاری) بهتر است از قلم مو استفاده نمایید.

محافظت از Finish گیتار

 

آب و الکل به فینیش گیتار آسیب می رساند اما دشمن اصلی آن عرق و چربی بدن است. ما نمی توانیم جلوی تعریق یا گرد و غبار را بگیریم اما با رعایت نکاتی می توانیم اثر آن را بر روی گیتار کمتر کنیم  و باعث افزایش طول عمر گیتار شویم.

1- هنگام نواختن گیتار لباس آستین بلند بپوشید تا از برخورد مستقیم آرنج و بازو به گیتار جلوگیری شود.

2- حتی الامکان از برخورد شکم و سینه به پشت گیتار جلوگیری کنید.

3- بعد از هر جلسه تمرین با یک تکه پارچه نخی نرم و خشک کل گیتار را تمیز کنید.

4- هنگام نواختن گیتار همواره از لباس های تمیز استفاده کنید تا چربی و عرق بدنتان به گیتار منتقل نشود.

5- از تی شرت ها یا پیراهن های دارای دکمه یا زیپ استفاده نکنید تا آسیبی به پشت گیتار نزند.

6- هر 3 یا 4 ماه یکبار روی بدنه، پشت، بغل و سردسته گیتار را واکس مخصوص گیتار بمالید. یک پوشش نازک کافیست.

سایر نکات مهم

1- درصورتیکه از گیتار به مدت کوتاهی استفاده نمی کنید (مثلا چند روز) آنرا روی پایه گیتار قرار داده یا داخل هاردکیس بگذاریدش.

2- اگر به مدت طولانی از گیتار استفاده نمی کنید تمام سیم ها را دو سه دور شل کنید و آن را داخل هاردکیس قرار دهید.

3- حداقل سالی یک بار پیچ های کوک را با مواد روان کننده سنگین مثل وازلین چرب کنید و پیچ ها را یکی دوبار بچرخانید تا روغن به تمام قسمتهای چرخ دنده برسد.

4- گیتار را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

5- گیتار را به مدت طولانی داخل صندوق عقب ماشین قرار ندهید و حتما از هاردکیس استفاده کنید.

6- هر زمان بطور غیرعمد ضربه ای به گیتار وارد کردید و گیتار ترک برداشت هرچه زودتر آن را نزد یک تعمیرکار گیتار ببرید تا شکاف آن بیشتر نشود.

7- گیتار را از شرایط متغیر دما و رطوبت دور نگه دارید.

نویسنده : آروین شهبازی

منبع: http://ostademusic.com

دانلود فیلم آموزش کوک کردن گیتار

دانلود از سرور اول

دانلود از سرور دوم

پسورد: www.guitar9.parsfa.com

خب به صورت کلی و قانونی سیم ها به دو دسته تقسیم می شوند

سیم های باس = سیم های فلزی گیتار

سیم های ملودی = سیم های پلاستیکی گیتار

سه سیم بالایی سیم های باس و سه سیم پایینی سیم های ملودی هستن

انگشت P  همیشه بر روی سیم های باس

و انگشت  I  روی سیم اول ملودی ( از بالا )

و انگشت M روی سیم دوم ملودی ( از بالا یعنی سیم های ملودی را از بالا بشمارید )

و انگشت A روی سیم سوم ملودی

--------------------------------------------------------------

باید بدونید که دست چپ هم مانند دست راست دارای نامگذاری است و نامگذری انگشتان دست چپ به صورت شماره می باشد ما در اینجا عکسی گذاشتیم که شما با نگاه کردن اون به راحتی یاد می گیرید که دستتون رو چطوری روی سیم های گیتار قرار بدید( انگشتان دست چپ)

 

انگشت شصت در دست چپ نقش یک گیره را بازی می کند که به این انگشت نباید به هیچ وجه فشاری زیادی وارد بشه چون دچار آزردگی می شه و خیلی زود به درد میاد می یکی از مسائل زدگی از گیتار می شه یک نکته در گیتار همینه که گیتار رو نباید طوری تمرین کنید که در حالت آرامش نیستین یعنی باید تمام عضله ها و ماهیچه های بدنتون در آرامش کامل باشن و هیچ یک از اعضا مثل همین انگشت شصت دچار و یا درگیر فشار زیاد نباشن

حالا همتون فهمیدین که انگشتان دست چپ نامگذاری آنها به صورت شماره است و از 1 تا 4 هست

و اگر به عکس بالا دقت کافی رو کرده باشین سر انگشتان به صورت 90 درجه کج می شن و روی سیم قرار می گیرن سیم ها باید کمی زیر ناخن قرار بگیرن چون جای هیچ فراری به سیم ها نمیدین و کاملا سیم مسلط زیر ناخن جا می گیره

البته باید اینو بدونین که ناخن های دست چپ باید کاملاً کوتاه باشن که اذیتتون نکن .!

و به مرور زمان که تمرین می کنین زیر ناخنتون می سوزه یعنی با تمرین زیاد سوزش بیشتر می شه ولی هرچه تمرین رو بیشتر کنین پوستتون سفت شده و دیگه حتی با تمرین های طولانی مدت هم هیچ سوزشی رو حس نمی کنین البته اولش یکم می سوزه که جای هیچ ناراحتی نیست .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ