سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى نهفته در زیر زبان خویش است . [نهج البلاغه]

آموزش کامل گیتار پاپ کلیک کنید

 

آموزش کامل گیتار پاپ کلیک کنید

 

آموزش کامل گیتار پاپ کلیک کنید

 


 


آموزش های مهم گیتار کلیک کنید


آموزش مقدماتی گیتار کلیک کنید


آموزش گیتار پاپ کلیک کنید


آموزش گیتار فلامنکو کلیک کنید


آموزش آکورد گیتار ( آکورد آهنگ) کلیک کنید


فیلم های آموزشی گیتار کلیک کنید


دانلود کتاب آموزش گیتار کلیک کنید


آموزش نت خوانی گیتار ، دانلود نت گیتار کلیک کنید

 
یکشنبه 94 اردیبهشت 6 , ساعت 12:27 عصر

   و اموزش گیتار در انگلستان  
 دانلود کتاب آموزش ریتم گیتار,
    دانلود کتاب آموزش ریتم های گیتار,
    کتاب آموزش ریتم گیتار,
    کتاب رایگان آموزش ریتم گیتار,
    دانلود کتاب ریتم گیتار,
    دانلود کتاب ریتم گیتار pdf,
    دانلود کتاب ریتم نوازی گیتار,
    دانلود آموزش ریتم گیتار,
    دانلود رایگان کتاب ریتم نوازی گیتار,

 

 

گیتار برقی یا گیتار الکتریک نوعی گیتار است که صدای آن به وسیله تقویت کننده*ای الکتریکی تشدید و یا تغییر می*یابد.

ارتعاشات وارده بر سیم*های گیتار توسط قطعه*ای به نام پیک*آپ به سیگنال*های الکتریکی تبدیل می*شود. در واقع پیک*آپ همانند یک میکروفن عمل می*کند، با این تفاوت که چون یک سیستم مغناطیسی است فقط ارتعاشات سیم فولادی گیتار را دریافت کرده و آن*ها را به صورت سیگنال صوتی در می*آورد، سپس سیگنال*ها از طریق یک سیم به آمپلیفایر (تقویت کننده) فرستاده می*شوند. و در آخر صدای تقویت شده توسط یک یا چند بلندگو پخش می*شود؛ در ابتدا گیتارهای الکتریکی تنها یک پیک*آپ داشتند، اما امروزه با دو تا پنج پیک*آپ نیز ساخته می*شوند.

ایده پیدایش گیتارهای الکتریکی از آنجا آغاز شد که در همنوازی*ها* صدای گیتار آکوستیک در بین صدای سازهای دیگر مانند بیس و درام گم بود و به وضوح شنیده نمی*شد. در نتیجه در صدد آن برآمدند تا صدای گیتار را تقویت کنند، و بهترین راه برای این کار استفاده از علم الکترونیک بود...!

در حدود دهه 30میلادی گیتار*های الکتریکی وارد موسیقی شدند. این اتفاق پدید آورنده*ی انقلابی در صدا و تکنولوژی بود که تا امروز نیز ادامه دارد. با پیدایش راک اند رول در دهه 50میلادی، گیتار*های الکتریکی به سرعت در موسیقی جا باز کردند و به یکی از فراگیر*ترین سازهای تاریخ مبدل شدند. معمولاً در گروه*های راک دو نوازنده گیتار الکتریک وجود دارد که یک نفر ملودی*ها را می*نوازد (گیتار لید) و دیگری ریتم*ها را ( گیتار ریتم).

این ساز را از نظر بدنه می*توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: بدنه-توپر و بدنه-توخالی. گیتارهای بدنه-توخالی مورد استفاده نوازندگان جاز قرار می*گیرد، در صورتی که بدنه-توپر عموماً در موسیقی راک کاربرد دارد..

معمولاً گیتارهای الکتریکی شش سیم دارند. بعضی نیز دارای 12سیم می*باشند که هرجفت با یک نت کوک می*شود، منتهی با اکتاوهای متفاوت، این گیتارها اکثراً در موسیقی فولک کاربرد دارند. گیتارهای 8سیمی نیز وجود داردند که البته غیرمعمول هستند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ